Click pentru a deschide: Fișa cadru de autoevaluare / evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcția de instructor-animator
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de instructor animator
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de instructor animator
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de administrator financiar (contabil)
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de administrator financiar (contabil)
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de administrator de patrimoniu
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de administrator de patrimoniu
Viziunea și obiectivele strategice privind învățarea pe tot parcursul vieții in Romania
Click pentru a deschide: Viziunea și obiectivele strategice privind învățarea pe tot parcursul vieții in Romania
Stabilirea priorităților privind învățarea pe tot parcursul vieții în România
Click pentru a deschide: Stabilirea priorităților privind învățarea pe tot parcursul vieții în România
Legea 1/2011 Legea educației naționale, modificată și completată reglementează modul de organizare și desfășurare a educației permanente/ învățarea pe tot parcursul vieții.
Educația permanentă reprezintă totalitatea activităților de învățare realizate de fiecare persoană pe parcursul vieții în contexte formale, nonformale și informale, în scopul formării sau dezvoltării competențelor dintr-o multiplă perspectivă: personală, civică, socială ori ocupațională. Citiți mai mult
Învățarea pe tot parcursul vieții în România. Cadrul legislativ și disfuncționalități
Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare reglementează ÎPV în România,incluzând aspectele principale ale educației și formării profesionale într-un mod integrat și coerent, și, de asemenea, identifică roluri și responsabilități. Legea include cerințe privind recunoașterea și certificarea competențelor obținute prin intermediul educației formale, non-formale și informale. Citiți mai mult
În anul 2009, COM a pregătit Cadrul strategic pentru cooperare europeană în domeniul educației și al formării profesionale. Acest document strategic evidențiază rolul decisiv al politicilor privind educația și formarea profesională în creșterea productivității și dezvoltăriidurabile. Documentul ET 2020 recunoaște învățământul preșcolar, primar, secundar, superior și învățământul profesional și tehnic drept esențiale pentru succesul Europei. Citiți mai mult
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de secretar
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de secretar
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de mediator școlar
Click pentru a deschide: Fișa cadru mediator școlar didactic auxiliar
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de corepetitor
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de corepetitor
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de asistent social
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de asistent social
Bune practici privind folosirea instrumentelor Europass si Youthpass
Click pentru a deschide: Bune practici privind folosirea instrumentelor Europass si Youthpass
Cum se selectează cadrele didactice care predau la școlile europene
În calitatea sa de membru al Uniunii Europene, România a aderat la Convenția privind Statutul Școlilor Europene. Astfel, la data de 3 decembrie 2007, a fost adoptată Legea nr. 356 pentru aderarea la Convenția privind Statutul Școlilor Europene. Citiți mai mult
Click pentru a deschide: Bune practici Combaterea abandonului școlar
Transferul beneficiarilor primari ai educației se face cu aprobarea consiliului de administrație al unității de învățământ la care se solicită transferul și cu avizul consiliului de administrație al unității de învățământ de la care se transferă.
În învățământul antepreșcolar/preșcolar, primar și gimnazial, precum și în învățământul profesional, liceal și postliceal beneficiarii primari ai educației se pot transfera de la o grupă/clasă la alta, în aceeași unitate de învățământ sau de la o unitate de învățământ la alta, în limita efectivelor maxime de antepreșcolari/preșcolari/elevi la grupă/clasă.
Citiți mai mult
Elevii care obțin rezultate remarcabile în activitatea școlară și extrașcolară și se disting prin comportament exemplar pot primi următoarele recompense:
a)evidențiere în fața colegilor clasei;
b)evidențiere, de către director, în fața colegilor de școală sau în fața consiliului profesoral;
c)comunicare verbală sau scrisă adresată părinților, în care se menționează faptele deosebite pentru care elevul este evidențiat;
Citiți mai mult
În unitățile de învățământ, personalul este format din personal didactic, care poate fi didactic de conducere, didactic de predare și instruire practică, didactic auxiliar și personal nedidactic.
Selecția personalului didactic si a celui nedidactic din unitățile de învățământ se face prin concurs/examen, conform normelor specifice.
Citiți mai mult
La sfârșitul fiecărui semestru și la încheierea anului școlar, cadrele didactice au obligația să încheie situația școlară a elevilor.
La sfârșitul fiecărui semestru, învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte consultă consiliul clasei pentru acordarea mediei la purtare, prin care sunt evaluate frecvența și comportarea elevului, respectarea de către acesta a reglementărilor adoptate de unitatea de învățământ.
Citiți mai mult
Examenele organizate de unitățile de învățământ preuniversitar
Examenele organizate de unitățile de învățământ sunt:
a)examen de corigență pentru elevii declarați corigenți la încheierea cursurilor anuale și pentru elevii declarați corigenți după susținerea examenelor din sesiunea pentru elevii amânați, precum și pentru cei, pentru care se organizează o sesiune specială;
Citiți mai mult
Dobândirea și exercitarea calității de beneficiar primar al educației
Conform prevederilor legale, beneficiarii primari ai învățământului sunt antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.
Dobândirea calității de beneficiar primar al educației se face prin înscrierea într-o unitate de învățământ.
Citiți mai mult
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de tehnician
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de tehnician
Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de pedagog școlar
Click pentru a deschide: Fișa cadru a postului pentru personalul didactic auxiliar de pedagog școlar