Program: POCU/82/3/7/104254
Denumire proiect: PROmotorii FIrmei Tale (PROFIT) – pentru regiunea Centru
Data de începere:
Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov (ADDJB), în parteneriat cu Universitatea Spiru Haret (USH), derulează, în baza contractului de finanțare POCU/82/3.7/104254 din 12.01.2018, proiectul “PROmotorii FIrmei Tale (PROFIT) – pentru regiunea Centru”, finanțat prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 3 Locuri de muncă pentru toți, Obiectivul tematic 3.7 Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană.
Valoarea totală a proiectului: 8.722.301,38 lei, din care ajutor de minimis 5.649.811,20 lei.
Durata proiectului: 36 de luni.
Obiectivul general: Dezvoltarea competențelor antreprenoriale Promovarea culturii antreprenoriale și optimizarea abilităților de a identifica în mod realist și de a aplica în practică idei de afaceri generând efecte pozitive pe termen lung.
Proiectul își propune dezvoltarea competențelor antreprenoriale și crearea de noi afaceri în regiunea Centru (județele Brașov, Sibiu, Mureș, Covasna, Harghita și Alba), Sunt prevăzute activități integrate pentru inițierea și dezvoltarea de afaceri în diferite domenii non-agricole, în mediul urban. 336 de persoane vor beneficia de programe de formare profesională în domeniul antreprenoriatului și 36 persoane vor primi granturi în valoare de maxim 35.000 euro pentru implementarea planurilor de afaceri pe care le propun.
Finanțarea planurilor de afaceri în cadrul proiectului “PROmotorii FIrmei Tale (PROFIT) pentru Regiunea Centru” va avea ca rezultat crearea a minim 72 de locuri de muncă (cel puțin 2 pentru fiecare afacere inițiată și dezvoltată) în etapa de implementare a planurilor de afaceri și menținerea lor pentru o perioadă de minim 6 luni. Totodată, vor fi încurajate afacerile care propun măsuri de implementare a unor soluții TIC în procesul de producție/ furnizare de bunuri, prestare de servicii și/sau execuție de lucrări.
Obiective de cercetare:
Rezultate de cercetare: Studiu pentru determinarea și stabilirea nevoilor de dezvoltare a antreprenoriatului în regiunea de dezvoltare centru (analiza de nevoi pentru fundamentarea solicitării de finanțare).
Parteneri:
Beneficiar = AGENȚIA DE DEZVOLTARE DURABILĂ A JUDEȚULUI BRASOV
Partener = UNIVERSITATEA SPIRU HARET
Sunt exclusi de la posibilitatea obtinerii ajutorului de minimis tinerii NEETs cu varsta intre 16 si 24 de ani, care nu urmeaza nicio forma de invatamant si nici nu au un loc de munca.
În etapa de selectie si recrutare a membrilor grupului tinta, fiecare membru dovedeste respectarea conditiilor de eligibilitate, respectiv:
Selectia membrilor grupului tinta se va face pe criteriul “primul venit, primul servit”, sub rezerva respectarii criteriilor de eligibilitate si a indicatorilor proiectului.
Dosarul de candidatura va cuprinde urmatoarele documente:
Etapa I – Formare antreprenorială
Informarea cu privire la programul de formare antreprenorială, realizată la nivelul fiecărui județ din Regiune, de către experți de informare și selecție grup .
Selectarea grupului țintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială de către partenerul USH.
Derularea programului de formare antreprenorială “Competențe antreprenoriale”, autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC) – 40/ore.
Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului
La selecție pot participa persoanele înscrise la cursul antreprenorial, dar și persoane care nu au participat la programul de formare din cadrul proiectului.
Vor fi selectate:
- Minimum 2 planuri de afaceri propuse în fiecare județ al regiunii Centru;
- Maximum 7 planuri de afaceri care se încadrează în CAEN, Secțiunea G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul;
- Maximum 3 planuri de afaceri depuse de persoane care nu au participat la programul de formare din cadrul proiectului
Planul de afaceri prevede crearea a minimum 2 locuri de muncă în termen de 6 luni de la data semnării contractului de subvenție și menținerea acestora pe o perioadă minimă de 18 luni.
Efectuarea de stagii de practică pentru minimum 36 de persoane selectate în vederea acordării a ajutorului de minimis, într-o întreprindere care este funcțională și a cărei activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN cu cea aferentă planului de afaceri selectat.
Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finanțate din fonduri FSE
Serviciile de consiliere/ consultanță/ mentorat vor fi oferite doar persoanelor selectate în vederea implementării planurilor de afaceri.
Ajutorul de minimis va fi acordat în două tranșe:
Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate
Supravegherea și urmărirea modului în care se implementează planul de afaceri va fi realizată de către experți ai beneficiarului.